Vrijwilligers gevraagd

Vrijwilligers gevraagd:

De vereniging kan alleen functioneren met de inzet van vrijwilligers. De vereniging telt op dit moment ruim 100 vrijwilligers die één en vaak meer dan één taak bij de vereniging vervullen. Veel vrijwilligers zijn er nodig voor de evenementen van de vereniging, zoals het organiseren van de jaarlijkse Grote Club Aktie, verkeersregelaars en het opbouwen van parcours. Voor andere taken moeten terugkerende werkzaamheden worden verricht, zoals bestuursfunctie, juryleden, barmedewerkers, notulist.
De vereniging wil graag beschikken over een volledig bestand aan vrijwilligers. Daarom kan iedereen zich altijd aanmelden als voor als dan niet terugkerende taken. Voor een aantal functies staan we te springen om vrijwilligers of is binnenkort een vacature te verwachten:

 

Algemeen Bestuurslid

 

Achtergrond
TEMPO AV is een sportieve en gezellige vereniging waar veel vrijwilligers zich inzetten om alle activiteiten, evenementen en wedstrijden mogelijk te maken. Hiervoor is een organisatiestructuur ingericht met commissies die allemaal hun specifieke taken hebben. Op verenigingsniveau is er uiteraard een bestuur dat zich o.a. bezighoudt met de algemene zaken, de contacten binnen en buiten de vereniging, de financiën en het secretariaat. Tempo prijst zich gelukkig met een bestuursomvang van zeven personen en dat maakt de taken voor elk bestuurslid afzonderlijk een beetje lichter. Door het vertrek van een van de algemene bestuursleden is er een vacature.

 

De taken van een algemeen bestuurslid
Omdat de taken voor het dagelijks bestuur (voorzitter, secretaris en penningmeester) zijn belegd, is er voor de algemene bestuursleden een zekere ruimte om zich bezig te houden met onderwerpen die men het leukst vindt of met zaken die min of meer incidenteel van aard zijn.

Meedenken over het te voeren beleid is iets waar allen zich mee bezig zullen houden. Beleid kan ook gaan over de inzet van middelen om de administratieve kant van het verenigingsgebeuren zo goed en gemakkelijk mogelijk te maken. Een onderwerp dat altijd aandacht kan krijgen, is de samenhang en het samenwerken binnen de vereniging.

 

Wat vragen we van een (algemeen) bestuurslid?
Liefst ben je lid van TEMPO AV, maar vooral wil je een bijdrage leveren aan onze cultuur: één sportieve en gezellige vereniging waarin alle voorkomende activiteiten door enthousiaste vrijwilligers worden gedaan.

Handig of deskundig zijn op een bepaald vlak kan nuttig zijn, maar goed om kunnen gaan met mensen is beslist belangrijk. In beginsel wordt een bestuurslid voor een periode van drie jaar benoemd, dus we zien graag dat je tenminste voor een dergelijke periode beschikbaar bent. Gemiddeld moet je enkele uren per week willen en kunnen besteden aan bestuurswerk.

Als je denkt dat je dit kunt en leuk vindt, dan zijn we op zoek naar jou!

 

Interesse?
Als je interesse hebt of meer wil weten over de functie, kun je contact opnemen met de voorzitter (Ton Engelen), of één van de andere bestuursleden via de contactpagina

 

Hulp in de kantine bij evenementen

Wij zijn op zoek naar mensen die incidenteel een bardienst willen draaien tijdens evenmenten zoals
de Wallenloop, de Temporun, de Scholenestafette, of competitiewedstrijden van de jeugd. Het is de bedoeling dat je op zo'n dag een aantal uurtjes helpt achter de bar. Het is gezellig, leuk en dankbaar werk.

Wil je meer informatie? Mail dan naar kantine

 

Hulp bij wedstrijdsecretariaat

Nu we steeds meer wedstrijden gaan organiseren is een echt wedstrijdsecretariaat noodzakelijk. Het is een belangrijk onderdeel van de wedstrijd. In de voorbreidingsfase en op de dag zelf zijn we op zoek naar een aantal mensen die een vaste ploeg willen vormen. Ben jij precies en kun je goed met cijfers overweg en wil je een aantal keer per jaar helpen? Mail dan naar wedstrijden. Wil je eerst meer weten wat het inhoudt? Mail gerust en stel je vragen!

 

Juryleden

Nu we zo'n mooie kunststof baan hebben krijgt Tempo steeds meer de vraag om meer wedstrijden te organiseren. Dat kan echter niet zonder vrijwilligers, waaronder tientallen juryleden, die helpen met het opmeten van de prestaties en die letten op de veiligheid en het soepel verloop van elk atletiekonderdeel. 
 
Daarom gaat Tempo weer een jurycursus organiseren. Bij voldoende belangstelling zal deze plaatsvinden op 4 avonden plus een praktijkochtend in januari/februari 2017; de datums en tijden worden in overleg vastgesteld. De cursus kost je niets, behalve wat tijd en inzet. Vooral voor bijvoorbeeld de ouders van atleten is dit een heel leuke kans om van dichterbij mee te maken hoe zo'n wedstrijd verloopt, en actief bezig te zijn.
 
Heb je belangstelling? Geef je dan op bij onze jury-coordinator Mariken. Zij is ook bereikbaar voor vragen. Reageer snel; er is plek voor 12 cursisten.

 

Vrijwilligers bij evenementen

Evenementen zijn alleen mogelijk door de inzet van vrijwilligers. De afgelopen jaren zijn vele vrijwilligers van Tempo Atletiekvereniging en tal van anderen enthousiast aan het werk geweest.
Ook dit jaar staat de organisatie voor een aantal nieuwe uitdagingen. Zo gebruiken we wederom elektronische tijdmeting. Het verwachte aantal deelnemers zal hierdoor hoger liggen dan vorige edities.
Om dit te kunnen realiseren, is de inzet van extra vrijwilligers noodzakelijk. Daarom zijn wij op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om mee te helpen om de evenementen tot een groot succes te maken.


Wat doet een vrijwilliger van een evenement?
o.a na-inschrijven van deelnemers, enveloppen met brief, startnummer en chip klaarmaken voor deelnemers, op- en afbouw, informatiebalie, drinkposten, uitreiken bij finish van medaille en watertje, en ervoor zorgen dat het parcours verkeersvrij blijft.

Wat krijg je ervoor terug? Als vrijwilliger van evenementen krijg je de waardering van ruim 500 tot 800 lopers. Aan het eind van de dag drinken we met zijn allen een drankje en kijken terug op een geslaagde dag. Als vrijwilliger ben je daar van harte welkom. Er wordt kort geëvalueerd en je kunt lekker bijkomen.

 

Aanmelden als vrijwilliger
Lijkt het je leuk om mee te helpen bij dit evenement? Meld je dan snel aan via het bestuur. Wij zullen dan spoedig contact met je opnemen.

 

 

 

08-01-2014 | Vrijwilligers | 293
Sponsors
Beau Réve
Color Kapsalon F. Blom Stukadoor RAPtoon/Drukkerij Walden HRD Partners Aanemers Out Theo van Epen Cambridge Nanda Zwart IJzerhandel Baltus Runnersworld Bussum Massagepraktijk van Engelen Bol-Advies AllUnited Solarpartners STTC fysiotherapie ThisWay Spant! Apotheek Bussum Zuid Medisch Kwartier Naarden Vesting Zorba de Griek Eisenga Meesterschilders Peuterspeelzaal de Stampertjes De Sportmasseur Profile Platje MvBomen Beau Réve Installateur Roeken & Co Louis Tapis