Vrijwilligers gevraagd

Vrijwilligers gevraagd: De vereniging kan alleen functioneren met de inzet van vrijwilligers. De vereniging telt op dit moment ruim 100 vrijwilligers die één en vaak meer dan één taak bij de vereniging vervullen. Veel vrijwilligers zijn er nodig voor de evenementen van de vereniging, zoals het organiseren van de jaarlijkse Grote Club Aktie, verkeersregelaars en het opbouwen van parcours. Voor andere taken moeten terugkerende werkzaamheden worden verricht, zoals bestuursfunctie, juryleden, barmedewerkers, notulist.
De vereniging wil graag beschikken over een volledig bestand aan vrijwilligers. Daarom kan iedereen zich altijd aanmelden als voor als dan niet terugkerende taken. Voor een aantal functies staan we te springen om vrijwilligers : wachtlijstbeheerder


Achtergrond
TEMPO AV is een sportieve en gezellige vereniging waar veel vrijwilligers zich inzetten om alle activiteiten, evenementen en wedstrijden mogelijk te maken. Hiervoor is een organisatiestructuur ingericht met commissies die allemaal hun specifieke taken hebben. 

Wachtlijstbeheerder
Jeroen, die 3 jaar lang de wachtlijst voor nieuwe leden heeft beheerd gaat er helaas mee stoppen. Daarom zijn we op zoek naar iemand die het leuk vindt dat van hem over te nemen.Kern van de taak is het bijhouden van de lijst waarop alle geïnteresseerde pupillen en junioren staan waarvoor (nog) geen plek in de trainingsgroepen is. Hierbij hoort ook het beantwoorden van aanvragen voor proeftrainingen en beantwoorden van vragen vanuit nieuwe leden en hun ouders. En als een trainer meldt dat er plek is in de groep dan nodig je nieuwe leden uit om in te stromen. In feite ben je de spin in het web tussen ouders van nieuwe atleten, trainers en ledenadministratie! Wil je meer informatie stuur dan een mail naar Mariken via deze link 

Hulp kantine
Wij zijn op zoek naar mensen die incidenteel een bardienst willen draaien tijdens evenementen zoals: de Wallenloop, de Temporun, de Scholenestafette, of competitiewedstrijden van de jeugd. Het is de bedoeling dat je op zo'n dag een aantal uurtjes helpt achter de bar, Het is gezellig, leuk en dankbaar werk. Wil je meer informatie? mail dan naar kantine via deze link

Hulp bij wedstrijdsecretariaat 
Nu we steeds meer wedstrijden gaan organiseren is een echt wedstrijdsecretariaat noodzakelijk. Het is een belangrijk onderdeel van de wedstrijd. In de voorbreidingsfase en op de dag zelf zijn we op zoek naar een aantal mensen die een vaste ploeg willen vormen. Ben jij precies en kun je goed met cijfers overweg en wil je een aantal keer per jaar helpen? Mail dan naar wedstrijden. Wil je eerst meer weten wat het inhoudt? Mail gerust en stel je vragen!

Juryleden
Tempo krijgt steeds meer de vraag om meer wedstrijden te organiseren. Dat kan echter niet zonder vrijwilligers, waaronder tientallen juryleden, die helpen met het opmeten van de prestaties en die letten op de veiligheid en het soepel verloop van elk atletiekonderdeel. Daarom gaat Tempo weer een jurycursus organiseren. Bij voldoende belangstelling zal deze plaatsvinden op 4 avonden plus een praktijkochtend in januari/februari 2017; de datums en tijden worden in overleg vastgesteld. De cursus kost je niets, behalve wat tijd en inzet. Vooral voor bijvoorbeeld de ouders van atleten is dit een heel leuke kans om van dichterbij mee te maken hoe zo'n wedstrijd verloopt, en actief bezig te zijn. Heb je belangstelling? Geef je dan op bij onze jury-coordinator Mariken. Zij is ook bereikbaar voor vragen. Reageer snel; er is plek voor 12 cursisten.

Vrijwilligers bij evenementen 
Evenementen zijn alleen mogelijk door de inzet van vrijwilligers. De afgelopen jaren zijn vele vrijwilligers van Tempo Atletiekvereniging en tal van anderen enthousiast aan het werk geweest.
Ook dit jaar staat de organisatie voor een aantal nieuwe uitdagingen. Zo gebruiken we wederom elektronische tijdmeting. Het verwachte aantal deelnemers zal hierdoor hoger liggen dan vorige edities.
Om dit te kunnen realiseren, is de inzet van extra vrijwilligers noodzakelijk. Daarom zijn wij op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om mee te helpen om de evenementen tot een groot succes te maken. Wat doet een vrijwilliger van een evenement?
o.a na-inschrijven van deelnemers, enveloppen met brief, startnummer en chip klaarmaken voor deelnemers, op- en afbouw, informatiebalie, drinkposten, uitreiken bij finish van medaille en watertje, en ervoor zorgen dat het parcours verkeersvrij blijft. Wat krijg je ervoor terug? Als vrijwilliger van evenementen krijg je de waardering van ruim 500 tot 800 lopers. Aan het eind van de dag drinken we met zijn allen een drankje en kijken terug op een geslaagde dag. Als vrijwilliger ben je daar van harte welkom. Er wordt kort geëvalueerd en je kunt lekker bijkomen.

Aanmelden als vrijwilliger
Lijkt het je leuk om mee te helpen bij dit evenement? Meld je dan snel aan via het bestuur. Wij zullen dan spoedig contact met je opnemen.